Prowadzenie ksiąg handlowych:
• opracowanie polityki rachunkowości,
• otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności wraz z utworzeniem zakładowego planu kont,
• wyprowadzanie zaległości księgowych,
• bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych,
• przygotowanie miesięcznych rozliczeń oraz deklaracji podatku dochodowego od osób prawnych [CIT-2] i podatku od towarów usług [VAT-7],
• sporządzanie ewidencji zakupów i sprzedaży VAT, VAT UE,
• prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz naliczanie odpisów amortyzacyjnych,
• okresowe sporządzanie sprawozdań statystycznych wymaganych przez Główny Urząd Statystyczny oraz Narodowy Bank Polski,
• sporządzanie bilansu zamknięcia roku obrotowego wraz z rachunkiem zysków i strat, przygotowanie informacji dodatkowej, uzgadnianie sald zobowiązań i należności; sporządzanie zeznania o wysokości osiągniętego rocznego dochodu [CIT-8],
• sporządzanie raportów dla Zarządu, Rady Nadzorczej, właścicieli, jednostek powiązanych, w tym również zagranicznych,/p>
• udzielanie konsultacji księgowych dotyczących prawidłowego dokumentowania operacji gospodarczych,
• opracowanie zakładowego planu kont dostosowanego do potrzeb jednostki,
• współpraca z audytorem, bankami, firmami oraz organami podatkowymi, nadzór nad wewnętrznymi i zewnętrznymi audytami finansowymi, nadzór nad przygotowaniem sprawozdań do GUS i NBP oraz kierowanie działem księgowości.